REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Flowersland
Postanowienia ogólne:
-
Prowadzącym sklep internetowy www.flowersland.pl jest Gospodarstwo Ogrodnicze Michał Barwiński, Ryżyn 2, 64-412 Chrzypsko Wielkie, NIP: 5951384764, REGON: 360904790.
Numer rachunku bankowego: 56 9082 0005 0006 9720 3000 0010
-
Kontakt ze sprzedawcą: tel: 608110427 adres e-mail: sklep@flowersland.pl
-
Przedmiotem działalności sklepu internetowego jest sprzedaż kwiatów wyprodukowanych w Gospodarstwie Ogrodniczym Michał Barwiński za doręczeniem.
-
Niniejszy regulamin określa:
-
Zasady rejestracji w sklepie internetowym
-
zasady i warunki sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego,
-
prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klienta
-
zasady składania reklamacji
-
warunki odstąpienia od umowy
-
Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
-
Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.
-
Regulamin jest podany do wiadomości i akceptacji Klienta przed dokonaniem zamówienia przez Klienta oraz podczas zakładania konta Klienta.
-
Ceny podane w sklepie zawierają podatek VAT.
-
Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć rzeczy bez wad.
Definicje:
-
Regulamin – niniejszy dokument
-
Sprzedawca - Gospodarstwo Ogrodnicze Michał Barwiński, Ryżyn 2, 64-412 Chrzypsko Wielkie, NIP:5951384764, REGON: 360904790
-
Sklep internetowy – sklep dostępny pod adresem www.flowersland.pl
-
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć umowę sprzedaży ze Sprzedawcą.
-
Konsument - osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Konto Klienta – zbór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, oznaczony loginem i hasłem podanym przez Klienta, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach w sklepie internetowym.
-
Dzień roboczy – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączenie dni ustawowo wolnych od pracy
-
Produkt – dostępna w sklepie internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem sprzedaży, w szczególności kwiaty cięte.
-
Umowa sprzedaży – umowa w rozumieniu art. 535 Kodeksu cywilnego, zawierana między Sprzedawcą a Klientem
-
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży produktu ze Sprzedawcą.
-
Formularz rejestracji – formularz umożliwiający utworzenie konta Klienta
-
Formularz zamówienia – interaktywny formularz umożliwiający Klientowi złożenie zamówienia
-
Newsletter - elektroniczna usługa świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej, która umożliwia Klientom cykliczne i automatyczne otrzymywanie informacji o Produktach i promocjach w Sklepie Internetowym. Usługa świadczona jest wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Klienta na jej uruchomienie.
Konto Klienta:
-
Każdy Klient ma prawo założyć konto w sklepie internetowym.
-
Założenie konta Klienta jest bezpłatne i nie rodzi żadnych zobowiązań po stronie Klienta.
-
Klient zobowiązany jest do podania prawdziwych danych.
-
Posiadanie konta umożliwi Klientowi:
-
Składanie zamówień z wykorzystaniem danych wprowadzonych podczas zakładania konta
-
Wprowadzenie, edytowanie lub usuwanie danych, w tym adresów dostawy
-
Sprawdzanie statusu zamówienia
-
Przeglądanie historii zamówień
-
Zamawianie i rezygnowanie z newslettera
-
Korzystanie z dodatkowych promocji i rabatów
-
W celu założenia konta Klienta należy dokonać rejestracji poprzez:
-
podanie następujących danych: imię, nazwisko, adres e-mail,
-
nadanie hasła składającego się z liter, cyfr lub/i znaków specjalnych oraz
-
zapoznanie się z niniejszym regulaminem i jego akceptacja.
-
Adres e-mail stanowi login do konta Klienta.
-
Konto utworzone w wyniku rejestracji prowadzone jest dla Klienta przez czas nieoznaczony. Klient może zrezygnować z prowadzenia konta w Sklepie Internetowym i zażądać jego usunięcia w każdym czasie.
-
W celu usunięcia konta Klienta należy skontaktować się ze Sprzedawcą drogą elektroniczną na adres podany w Informacjach Ogólnych niniejszego Regulaminu.
-
Klient nie może przekazywać hasła dostępu do konta Klienta osobom trzecim.
Składanie zamówień:
-
Posiadanie konta Klienta nie jest warunkiem złożenia zamówienia w sklepie internetowym.
-
Zamówienie składa się poprzez wybór produktu/produktów na stronie sklepu i dodanie do koszyka odpowiedniej ilości wybranego produktu/produktów.
-
Po wybraniu produktów Klient realizuje zamówienie poprzez wykonanie następujących kroków:
-
Podanie danych osobowych niezbędnych dla realizacji umowy sprzedaży (imię, nazwisko, adres e-mail, adres dostawy) albo logowanie do konta Klienta
-
Akceptacja regulaminu sklepu internetowego oraz polityki prywatności
-
Wskazanie sposobu dostawy produktu
-
Wskazanie sposobu płatności
-
Klient zobowiązany jest do podania prawdziwych danych.
-
Składając zamówienie Klient składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży zamówionych produktów.
-
Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje na wskazany przez niego adres e-mail informację o otrzymaniu przez Sprzedawcę zamówienia. Informacja ta stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty.
-
Statusy złożonych zamówień:
-
Zamówienie przyjęte – potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę
-
Oczekujące na wpłatę – w przypadku wyboru płatności internetowych
-
Przyjęte do realizacji – zamówienie jest gotowe do spakowania i nadania do Klienta
-
Zrealizowane – po nadaniu zamówienia do Klienta
Płatności:
-
Klient ma do wyboru następujące płatności:
-
Za pobraniem (płatność gotówką kurierowi) – w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia
-
Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy – w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia
-
Płatności elektroniczne za pośrednictwem serwisu PayU.pl
-
Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi: PayU SA z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.944.000 PLN, w całości opłaconym, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON 300523444.
-
Zapłata za zamówienie jest warunkiem wydania produktu.
Dostawa – termin i koszty:
-
Produkty wysyłane są do Klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL, z dostarczeniem na adres wskazany przez Klienta.
-
Dopuszcza się możliwość odbioru osobistego.
-
Zamówienia są wysyłane przez Sprzedawcę od poniedziałku do czwartku.
-
Termin dostawy wynosi do 2 dni roboczych od przyjęcia zamówienia do realizacji, chyba że termin dostawy został ustalony w sposób indywidualny.
-
Koszty dostawy są wskazane w tabeli kosztów dostawy w zakładce „Dostawy” na stronie głównej sklepu internetowego.
Reklamacje:
-
Sprzedawca odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia produktu do momentu, w którym Klient go otrzyma, chyba że Klient wybrał inną formę dostawy niż dostawy proponowane przez Sklep.
-
Klient zobowiązany jest sprawdzić otrzymany produkt w obecności kuriera i w razie jakiejkolwiek szkody spisać protokół w jego obecności.
-
W razie odebrania uszkodzonej przesyłki w paczkomacie, Klient zobowiązany jest niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą w celu powiadomienia o tym fakcie.
-
Reklamację można złożyć:
-
Drogą elektroniczną na adres e-mail: sklep@flowersland.pl
-
Listownie na adres: Ryżyn 2, 64-412 Chrzypsko Wielkie
-
Telefonicznie pod nr 608110427
-
Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:
-
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;
-
żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży;
-
danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
-
Wymogi podane w pkt 5 mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
-
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia, drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany przez Klienta.
-
Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
Odstąpienie od umowy:
-
Prawo odstąpienia od umowy dotyczy wyłącznie konsumentów.
-
Konsument, który zawarł umowę na odległość może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem bezpośrednich kosztów zwrotu rzeczy.
-
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
-
Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Formularz odstąpienia od umowy można pobrać TU.
-
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą.
-
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
-
Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
-
Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
-
Jeżeli Konsument w trakcie składania zamówienia wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
-
Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. Prawo konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w szczególności odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
-
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
-
Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
-
zwrócenia się do stałego sądu polubownego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych sądów polubownych określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej. (Dz.U. 2017.1356)
-
do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej
-
uzyskania bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).